Novinky

TREND: Generácia Z sa o peniazoch učí od influencerov

V marcovom biznis týždenníku TREND hovoria Michal Ďuriš a Filip Schlosser, zakladateľ úspešnej instagramovej Financopedie – poolu Umbrella Group, o Generácii Z a jej prístupe k financiám.

Mladí ľudia narodení medzi rokmi 1996 a 2010 majú však o 86 percent nižšiu kúpnu silu ako povojnoví baby boomeri, keď boli v rovnakom veku. Spoliehajú sa na to, že peniazom rozumejú lepšie než niekdajší rovesníci a generácie pred ňou.

Je pravda, že dnešné finančné produkty poznajú lepšie než ich rodičia, viac im dôverujú, a to najmä preto, že využívajú moderné technológie. Ich zdrojom získavania informácií o finančnom svete sú najmä sociálne siete a platformy, ako je Facebook, Instagram, YouTube či TikTok. Často sa učia o finančných novinkách aj od domácich či zahraničných influencerov, čo síce môže do tvorby ich majetku prinášať niektoré riziká, ale zároveň im tento prístup rozširuje obzory o najnovších či budúcich príležitostiach investovať alebo získavať napríklad pasívne príjmy. 

11.03.2023       UMBRELLA team